OP družstev - završení úspěšného víkendu

15.11.2015 16:49

V rámci OP družstev jsme vyjížděli do Kravař. Hned ze startu vznikl problém, když se zjistilo, že Vojta je zraněn a nemůže hrát. Tak jsme na poslední chvíli sháněli náhradu. Samozřejmě padla první volba na naše mladé, ale již zkušené hráče.Standu a Lukáše. Lukáš měl již naplánované jiné své povinnosti a Standa byl mimo. Tak kdo Lucie? Ta je daleko, problém s dopravou,...Tak Vítek. Toho jsme vzbudili a byl ochoten jet.

Od Vítka jsme napoprvé neočekávali zisk bodů, ale jel nasbírat své první zkušenosti a rozhodně neudělal žádnou ostudu. Zahrál docela dobrou partii, vekteré nakonec podlehl mnohen zkušenějšímu hráči. Dále prohráli Roman a Martin, vyhrál Richard. Jeho soupeř to sice dlouho natahoval a hrál až do poslední figurky, ale o osudu partie bylo již dávno rozhodnuto a tak zkušený hráč jako Richard by si o vítězství dal jen těžko připravit. Takže po poločase (myslím tím po skončení poloviny partií jsme prohrávali 3:1). Ve hře zůstávali Jirka, Josef, Radek a já. Radek nakonec dotáhl do vítězného konce partii, ve které mu soupeř daroval dámu. Další tři partie pak skončili brzy po sobě. Jirka remizoval, Josef a já jsme vyhráli. Rozdrtili jsme Kravaře 3,5 : 4,5.

Ve své partii jsem se cítil po celou dobu dobře. Soupeř hned od startu nabral časové zpoždění, tak jsem si domýšlel, že by s tím mohl mít později problém. Hrál jsem v klidu, nebál jsem se vytvoření izolovaného pěšce v centru, no když jsem jednoho pěšce získal, cítil jsem se ještě lépe. Nebyl jsem si sice jistý, jestli výhodu jednoho pěšce dokáži proměnit ve vítězství, ale nakonec se to podařilo. Konečně se mi podařilo v OP vyhrát.

 

Z tohoto pohledu je škoda dřívější remízy s Benešovem. I když na druhou stranu, podle průběhu utkání, ji Jirka Pardy získal pro tým, zachránil. takže buďme rádi za ni.