3 kolo OS

01.12.2013 16:59

Dnes nastoupili naši mladí ve 3. kole OS proti týmu z Dolního Benešova. Soupeř přijel v silné sestavě a tomu odpovídá také výsledek - prohráli jsme 0,5 : 4,5. Zatím nemám zpracované partie, takže nemohu hodnotit jejich hru. Některé připomínky a výtky sice mám už teď, ale to proberu až na tréninku.

Radek i Lukáš měli proti sobě zkušené hráče, dlouholeté šachisty, takže bylo jen otázkou času, kdy se kluci dopustí nějaké chyby a jejich soupeři si pak už nenechají vítězství utéct. Oba zaslouží pochvalu za svou hru. NIc na tom nemění skutečnost, že chybu skutečně udělali a své partie pak prohráli. Standa měl situaci relativně nejlehčí, kdy proti němu nastoupila Tereza Gemsová. Že Standa prohrál, to by mi tak nevadilo, to se stává. Ale vadí mi to, že prohrál hodně rychle. Vybec nevyužil čas, který k přemýšlení měl. Tobiáš zaslouží pochvalu za bojovnost, kdy v horší pozici se nevzdal a ještě dlouho bojoval. Já jsem tentokrát doplnil kluky a hrál na první šachovnici. Jeden zajímavý moment jsem prováhal a pak jsme měl 2 věže a jezdce proti dámě a jezdci a dvěma volným pěšcům. V této situaci, když pěšci byli ještě na 4. a 5. řadě jsem soupeři nabídl remízu. Naštěstí byl soupeř asi hladový a těšil se na oběd, ostatní hráči na něj čekali a ani pro tým nemohl již nic získat, tak mou nabídku přijal. Letos mám velké štěstí.