První vítězství našeho béčka

20.01.2014 06:51

Tak už je to tady. Jednou to přijít muselo. A tak podobně...

 

Jsem velmi rád, že to klukům konečně vyšlo. A ne jen jednomu, ale všem, celému týmu. Již začátek byl radostný, když soupeř měl o jednoho hráče méně a my tak jistý jeden bod a Tobiáš své vítězství. Pak se začalo bojovat i na dalších šachovnicích.

Standa hrál klasicky svůj rychlý šach a brzy měl o figuru méně. Nevzdal to, bojoval dál. Soupeř odmítl nabízenou remízu a Standovi se podařilo s pomocí svého pěšce, kterého dostal až na 3. řadu, zkomlikovat situaci a protože soupeř odmítl opakovat tahy tak dokonce získat výhodu a vyhrát. Pochvala za bojovnost a dobrou koncovku.

Já jsem rozehrál Italskou, ale brzy odbočil z nejznámějších variant. Soupeř pak začal dost přemýšlet a já měl čas sledovat kluky a tak jsem v partii nic zajímavého nevymyslel. Asi ve 20. tahu mi soupeř nabídl remízu. V té době už byla na spadnutí Standova prohra. Času jsem měl dost, tak jsem s odpovědí nespěchal. Pozici jsem zhodnotil jako vyrovnanou. Já měl stále o pěšce méně, soupeř ale zablokovanou věž a střelce na dámském křídle. Ale neviděl jsem plán, jak toho dostatečně rychle využít. Tak jsem čekal a když Standa vyhrál, tak jsem nabídnutou remízu přijal. Náš tým tak měl již jistý bod za remízu.

Radek nehrál špatně, ale drobnými nepřesnostmi se dostal do situace, kdy měl 2 střelce proti 2 věžím a na obou stranách bylo ještě plno pěšců. Partii jsem ještě neviděl, ale myslím, že zde měl docela dobré šance na udržení remízy, pokud by dokázal zadržet soupeřovy věže za hradbou pěšců. Pak se hra dostala do stavu, kdy soupeř měl asi 4 pěšce a věž proti jednomu pěšci a střelci a nechal si věž vzít. Radek pak již remízu udržel. Určitě pochvala za bojovnost a pro ostatní příklad, že bojovat se má až do konce.

Lukáš jako jediný z kluků bojoval s dospělým soupeřem. A držel se skvěle. Po šarvátkách ve středu šachovnice měl dvojici střelců mířících na královské křídlo, kde byl ukrytý soupeřův král a dobré vyhlídky. Pak se pod tlakem dopustil drobné chyby, když přehlédl vidličku do které se sám postavil a přišel o kvalitu. V dalším boji dobrou kombinací získal kvalitu zpět a téměř získal figuru navíc, když kombinace končila vidličkou pěšce na 2 soupeřovy figury. Soupeř však mohl věží uhnout a zároveň napadnout Lukášového střelce. Došlo k výměně střelců a Lukáš si pokryl pěšce na d6 tahem na Vd1. Soupeř si pokryl svou 8 řadu tahem Vc8, později blokoval pěšce Vd8. Lukáš velmi pěkně si dojel králem na pomoc a pak se prosadil tahy Vc7+ (černý Kf8), Kf6 (černý  Kg8) a d7. Soupeř se vzdal.

To jsem se dnes nějak rozepsal, ale mám z úspěchu kluků velkou radost. Blahopřeji jim.